کد مطلب:303548 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:191

زهرا در قیامت
اینك گوشه ای از عظمت حضرت زهرا (س) را در قیامت از زبان امام باقر علیه السلام نقل می كنیم: امام محمد باقر علیه السلام می فرماید: در قیامت كنار آتش دوزخ برای مادر ما فاطمه (س) ایستگاهی است كه به منظور شفاعت و نجات دوستان خود می ایستد گنهكاری را به سوی آتش می كشند. آن گنهكار به دختر پیغمبر (ص) پناه می برد فاطمه (س) دست به آسمان برداشته و می گوید:

الهی سمیتنی فاطمة و فطمت بی من تولانی و تولّی ذریتی من النار و وعدك الحق و انت لا تخلف المیعاد فنودیت لتشفعی فاشفعك [1] .

خداوندا مرا فاطمه نامیده ای كه به وسیله من دوستانم را و دوستان فرزندان و ذریه هایم را از آتش دورخ نجات دهی و وعده تو حق است و تو خلاف عهد نمی نمایی. پس ندا می رسد ای فاطمه شفاعت كن كه شفاعتت را قبول می كنم تا به فرشتگان و پیامبرانم و جمیع اهل محشر مرتبه ات آشكار شود پس هر كس را كه در بین چشمش ایمان می بینی از او دو شفاعت كن و او را وارد بهشت گردان فاطمه (س) شفاعت می كند گنهكاران را بر می گردانند.

و از رسول خدا (ص) روایت شده فرمود: چون خداوند تعالی در روز قیامت اولین و آخرین را به محشر در آورد در این موقع ندا كننده ای از زیر عرش الهی از جانب خدا ندا می دهد: یا معشر الخلائق غضوا ابصاركم لتجوز فاطمة بنت محمد سیده نساءالعالمین علی الصراط... ای مردم محشر چشمانتان را فرو پوشید تا فاطمه دختر محمد (ص) سیده زنان عالمیان از صراط عبور نماید هیچ احدی در آن روز باقی نماند جز آن كه چشمان خود را ببندد به جز محمد و علی و حسن و حسین و پاكان از فرزندانشان زیرا اینها محرم های او هستند... تا آنجا كه فرمود: پس منادی ندا می كند:

ای دوستان فاطمه به گوشه چادر فاطمه سیده زنان عالمیان بیاویزید (تا نجات پیدا كنید) پس به دنبال این ندا هزاران هزار نفر از محبان آن بانو با پناه بردن به آن حضرت از آتش جهنم نجات می یابند.

خداوندا ما را نیز از شفاعت حضرت زهرا بهره مند گردان. آمین.


[1] فاطمه نوشته نصيرالدين امير صادقي / 35.